Четвер, 02.05.2024, 02:06
Вітаю Вас Гість | RSS

Радісненська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Перший урок 2015
02.09.2015, 17:29

МИ –НАЦІЯ ЄДИНА, ТВОЇ МИ ДІТИ, УКРАЇНО!

(урок-спілкування для учнів 9 класів)

Мета: поглибити знання учнів про історію,природні ресурси, культурну спадщину України;формуватикультуру взаємовідносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв українського народу; виховувати почуття патріотизму; сприяти розвитку пізнавального інтересу.

Обладнання: Державний Прапор України; класна кімната прикрашена елементами народної символіки; комп’ютер; відеоролики.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми уроку.

Учні розташовуються в класній кімнаті. Лунає пісня «Лише у нас на Україні».

  • Учитель: Доброго дня!
  • Сьогодні свято завітало в школу,
  • Бо перше вересня, і пролунав дзвінок.
  • Змужнілі, сонцем зласкані улітку,
  • Ми розпочнемо Перший наш урок.
  • Наш Перший урок пропоную розпочати такими рядками про Україну.

Учень:

ОЙ ТИ, НЕНЬКА-УКРАЇНА
 

 

Ой ти, ненька-Україна,
Я тебе кохаю,
В свiтi кращої країни
Я не знаю.
Чорне море, степ широкий,
Зеленi Карпати,
I пiд небом синьооким
Стежина до хати.

Ой ти, сонечко ласкаве,
СвiтиУкраїнi,
Бiльше щастя, бiльше слави
Для дочок i синiв.
Вони вчора, позавчора
На Днiпрi i в полi
Через працю, через горе
Добувались волi.

Ой тому сьогоднi треба
Нам i нашим дiтям
Пiд блакитним мирним небом
За неньку радiти.
Прикрашати, пестувати
I мiста i села,
Гарну пiсню заспiвати
Для друзiв веселих.

Ой ти, ненька-Україна,
Я тебе кохаю,
В свiтi кращої країни
Не шукаю.
Чорне море, жовте поле,
Зеленi Карпати,
I не зможу я нiколи
Iншу покохати.
Козорез Леонід Іванович

 

 

ІІІ. Основна частина

Учитель:

Подивіться у вікно.  Теплий осінній вітер шепоче слова кохання синьоокій Росі, а сьогоднішній святковий день пишається золотими шатами, прикрашений різнобарв’ям осінніх квітів. На горизонті зійшлися в єдине голубе небо і пожовкле колосся безкраїх степів.

Такою ми бачимо під вересневим сонцем нашу неньку –Україну. Вона горда від того, що зуміла виховати людей, здатних об’єднатися на Майдані, здобути волю, вибороти справедливість. Які заявили про себе, як про велику націю, гідну зайняти достойне місце у світовій спільноті.Трагічні події в Україні, починаючи з листопада минулого року, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня».

(Демонстрація відеофрагменту «Небесна сотня).

Учитель:

  • Вшануємо їх пам’ять хвилиною мовчання.

Учень:

 

Народе мій, пишаюся тобою:

Моя душа –частинка твого «Я».

Красою правди у святім двобою

Понад Майданом сонця лик сія...

Є нація! Хай знають всі у світі:

Ми є! Народ піднявся із колін!

І переможно сонце правди світить,

Співає гордо наш Державний Гімн.

 

(Звучить Державний Гімн України).

Учитель:

Україна –  це батьківська земля, рідний край, де ми народилися. Столиця України –Київ. Широкі i безмежнi простори, високі сині гори, прекрасні села i міста, добрі, щирі люди. Старий і дужий Дніпро, як і багато віків тому, мчить степами до Чорного моря. Шумлять на його берегах сади, ліси,колосяться безкраї ниви жита та пшениці.

Погляньте на карту України. На нiй позначено кордони української землi. На півдні нашу державу омивають теплі моря –Чорне й Азовське, є в нас чудові гори. Простір землі, заселений українським народом великий. Щоб його перетнути, потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км.

 

У РІДНОМУ КРАЇ

Одна Батьківщина, і двох не буває,

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

 

У рідному краї і серце співає,

Лелеки здалека нам весни несуть.

У рідному краї і небо безкрає,

Потоки, потоки, мов струни, течуть.

 

Тут мамина пісня лунає і нині,

Її підхопили поля і гаї.

Її вечорами по всій Україні

Співають в садах солов'ї.

 

І я припадаю до неї устами,

І серцем вбираю, мов спраглий води.

Без рідної мови, без пісні,

Без мами збідніє, збідніє земля назавжди.

М. Бакая

 

 

  • Про етапи становлення України, її історію вам розкаже учень-історикознавець.

Учень-історикознавець

  • Віддавна на території України існували держави скіфів, сарматів, готів та інших народів, але відправним пунктів української державності і культури вважається Київська Русь (ІХ-ХІІІ століття).Формування новітньої нації припало на часи визвольної війни 1648-1657 років під проводом Богдана Хмельницького проти Речі Посполитої. Результатом війни стало заснування в України козацької держави –Війська Запорозького.У ХVІІІ столітті козацька автономія була ліквідована. Під час української революції початку ХХ століття постало декілька національних держав: Українська Народна Республіка, Українська Держава, Західно-Українська Народна Республіка.У 1919 році відбулося возз’єднання українських земель, проголошеноАкт злуки. У 1922 році Українська республіка ввійшла до складу Радянського Cоюзу. Сучасна держава Україна утворилась у результаті розпаду Радянського Cоюзу 1 грудня 1991 року. Україна –унітарна держава, територія якої поділяється на адміністративно-територіальні одиниці, що не мають статусу державних утворень і не володіють суверенними правами.

Учитель:

  • А зараз ми проведемо вікторину «Чи знаєте ви Україну?»

1.У якій півкулі знаходиться на карті наша Батьківщина? (У східній).

2.На якому материку ми живемо? (Євразія).

3.Які країни межують з Україною на півночі? (Білорусь).

4.З якою державою Україна межує на сході? (Росія).

5.Коли країна проголосила свою незалежність? (24 серпня 1991 року).

6.Де знаходяться географічний центр Європи? (На території України в Закарпатській області поблизу с. Ділове).

7.Яка називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061 м).

8.Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро).

9.Як називається столиця України? (м. Київ).

10.Яке найбільше озеро в Україні? (озеро Сасик).

Учитель:

Щороку поняття «Батьківщина» у вашій свідомості розширюється, збагачується новим змістом. Нещодавно поняття «Батьківщина» обмежувалось для вас рідною хатою, де вперше пізнали любов та опіку мами і тата, ласку бабусі, мудрість дідуся, тепло родини. Проминуло раннєдитинство –і вже стежинка від хати повела вас до школи. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша – Україна, велика і прекрасна.

–Про різноманіття природних ресурсів Ви довідаєтесь від учня-природознавця.

Учень-природознавець

Україна багата на такі корисні копалини, як: нікель, ртуть, титан, боксити, кухонна сіль, сірка, каолін, вогнетривкі глини, облицювальне каміння та інші.Більша частина території України розташована в західній частині Східноєвропейської рівнини. Завдяки теплому клімату, гарному рельєфу і чорноземам, що є третиною світових запасів, в Україні надзвичайно сприятливі умови для сільськогосподарського виробництва.В Україні нараховується понад 70 тисяч річок та 20 тисяч озер, 9мільйонів гектарів країни вкрито лісами, що становить 15% від її площі.

Учитель:

  • Україна – одна з найбільших держав Європи. За офіційною статистикою на 1 січня 2014 року в Україні проживає 45,5 мільйонів осіб. За цим показником Україна займає 29 місце у світі. Оскільки це велика країна, то живуть у ній люди різних національностей. Поряд з українцями на території України проживають представники понад 100 національностей. А зараз ми з вами проведемоКонкурс «Мовознавство для допитливих»:

Завдання:

Здійсніть подорож містами України і скажіть, хто вас зустріне:

у Києві –(киянин);

у Кіровограді –(кіровоградець);

у Харкові –(харків’янин);

у Львові –(львів’янин);

у Сумах –(сумчанин);

у Донбасі –(донбасівець);

в Одесі –(одесит);

у Чернівцях –(чернівчанин);

у Чернігові –(чернігівець);

у Полтаві –(полтавчанин).

Учитель: Мова визначає націю. Саме мова вказує на націю людини. Мова відіграє важливу роль не лише у становленні націй, але й у житті кожної людини, адже слова мають свою енергетику, а отже –чинять вплив на нас із вами.

  •  

Український народ має давню історію, він витворив оригінальну й неповторну культуру, відому всьому світові. Однак найголовнішою ознакою, що дає йому право називатися нацією, є мова –його найбільша духовна цінність. Це найдорожчий скарб, переданий нам попередніми поколіннями, виплеканий у давньому переказі, у народній пісні, у влучній приказці. Пригадаймо слова Панаса Мирного: «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу –це мова. Ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, і розум, і досвід». Якщо в народу відібрати його мову, він зникне, втративши культуру та історію. Ось як про це свого часу сказала Ліна Костенко: «Нації вмирають не від інфаркту, спочатку їм відбирають мову».Один давньогрецький філософ казав: «Заговори, щоб я тебе побачив». Це дуже символічний вислів із глибоким змістом. Якими побачать українців інші народи, залежить відсамих українців. Ми хочемо бути багатомовними та освіченими, хочемо, щоб про нас знав увесь світ, хочемо шанувати та любити рідну мову. Українська мова –це святі скрижалі української нації, тому її слід берегти, пишатися нею, завжди пам’ятаючи про її значення, про її цілющу, відроджуючу силу:

Ми з нею відомі усюди,

Усе, що треба, нам є

А хто свою мову забуде,

Той серце забуде своє.

Вона, як зоря пурпурова,

Що сяє з небесних висот.

І там, де звучить рідна мова,

Живе український народ.

В.Сосюра

Учитель:

Слава країни –це не лише її територія, мова, природні багатства, а головне – люди, які своїми здобутками прославляють країну на весь світ. Слід згадати найвидатніших з-поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам’ять, у душу народу українського.

Учень-соціолог

Тарас Григорович Шевченко –український поет, Григорій Сковорода –педагог, поет, Микола Лисенко- український композитор, Михайло Грушевський –історик, організатор української науки, професор, автор ілюстрованої історії України.Борис Патон всесвітньо відомий вчений у сфері металургії і технології металів, академік, президент Національної АН України, автор технології зварювання тканин. Ігор Тамм –видатний фізик-теоретик, лауреат Нобелівської премії з фізики. Його дитинство пройшло у Єлисаветграді (нині Кіровоград), закінчив Єлисаветградську чоловічу гімназію (1913р.).Микола Амосов –видатний український лікар, учений у сфері серцево-судинної хірургії, біокібернетик. Леонід Каденюк –перший космонавт незалежної України, Герой України.Відомі українські спортсмени:Сергій Бубка (стрибки з жердиною), Лілія Подкопаєва (спортивна гімнастика), Оксана Баюл (фігурне катання), Яна Клочкова (плавання), Олег Блохін і Андрій Шевченко (футбол), Ірина Дерюгіна і Ганна Безсонова (художня гімнастика), брати Віталій та Володимир Клички, Василь Ломаченко і Олександр Усик (бокс).

Учитель:

У прислів’ях, приказках, крилатих виразах втілені моральні цінності українського народу, які живуть сотні років та висвітлюють найвищу мудрість –як бути Людиною.

А зараз ми проведемо конкурс «Дерево мудрості». (На гілках виробленого з паперу дерева висять незакінчені прислів’я. Учням пропонуємо закінчити їх).

«Без верби і калини...» (немає України).

«Людина без рідної землі...» (як соловей без гнізда).

«За рідний край...» (життя віддай).

«Та земля мила...» (де мати народила).

«За народ і волю...» (віддамо життя і долю).

«Жити –...» (Вітчизні служити).

«Нема на світі другої України...» (немає другого Дніпра).

ІV. Підведення підсумків виховної години.

Учитель:Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна єдина. Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину. Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.(Демонстрація відеофрагменту «Лише у нас на Україні»).

Категорія: Мої файли | Додав: адмін
Переглядів: 469 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Україна:

Copyright radisne.ucoz.ua © 2024